Saturday, February 18, 2017

သင္ကား၀ယ္နိုင္ျပီဆိုရင္ ကားမီးေလာင္ေစနိုင္ေသာ ေအာက္ပါ အခ်က္မ်ားကို ၾကိဳတင္သိထားသင္႔သည္

Image result for car fire 

ကားမီးေလာင္ရသည့္ အေၾကာင္းအရင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးရွိေသာ္လည္း ယာဥ္ပိုင္ရွင္၏ ထိ္န္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္မႈ သည္လည္း အဓိကက်ပါသည္။
ကားကုိမီးေလာင္ေစသည့္ အခ်က္(၉)ခ်က္ရွိပါသည္။ယင္းအခ်က္မ်ားမွာ
(၁) ဆီယိုစိမ့္ျခင္း
ေလာင္စာဆီစနစ္မွ ခ်ိဳ႕ယြင္းမႈျဖစ္ၿပီး ယုိစိမ့္ရာမွ ကားမီးေလာင္မႈအမ်ားဆုံးျဖစ္ေစႏိုင္ပါသည္။
သာမန္ပြတ္တုိက္မႈမွျဖစ္သည့္ အပူဓာတ္ေၾကာင့္ ယုိုစိမ့္ေသာေလာင္စာဆီမွ မီးထေတာက္ႏုိင္ပါသည္။
ယုိစိမ့္မႈကို မ်က္ျမင္မေတြ႕ရေသာ္္လည္း ေလာင္စာဆီအနံ႕ရလာလွ်င္ ေလာင္စာဆီစနစ္က ယုိစိမ့္ျခင္းရွိမရွိ ခ်က္ခ်င္းစစ္ေဆးသင့္ပါသည္။
(၂) ဂတ္စကတ္ျပတ္ျခင္း
အင္ဂ်င္အပူလြန္ကဲၿပီး ေရဆူျခင္းသည္ ဂတ္စကတ္ျပတ္ျခင္း၊ ေပါက္ျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။
ထုိအခ်က္မွာလည္း ဆီယုိစိမ့္တဲ့အထိျဖစ္လာၿပီး ကားမီးေလာင္ႏိုင္ပါသည္။
ဂတ္စကတ္ျပတ္ပါက ေရတုိင္ကီထဲမွာ ဆီႏွင့္ ေရအေရာအေနွာျဖစ္လာတတ္ပါသည္။
(၃) အိြဳင္းဆီးလ္ႏွင့္ ဆီပိုက္
Oil Seal ႏွင့္ ဆီပိုက္ေတြမွာ ေရာ္ဘာျဖင့္ျပဳလုပ္ထားေသာေၾကာင့္ အင္ဂ်င္အပူလြန္ကဲသည့္အခါအရည္ေပ်ာ္ၿပီး ဒုကၡေပးႏုိင္ပါသည္။
ထိုေနရာမွ ဆီစိမ့္ထြက္ၿပီး ၀ါယာေရွာ့ျဖစ္ျခင္း၊ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္မီးပြားေလးမ်ားျဖစ္လာပါက မီးထေလာင္ႏုိင္ေစပါသည္။
(၄) အင္ဂ်င္အပူခ်ိန္
မီးေလာင္မႈတစ္ခုျဖစ္ရန္ အပူ၊ ေလာင္စာ ႏွင့္ ေအာက္စီဂ်င္သုံးမ်ိဳးေပါင္းစပ္မိၿပီး ကားအင္ဂ်င္အပူလြန္ကဲျခင္းေၾကာင့္ မီးေလာင္ရျခင္းအျဖစ္မ်ားပါသည္။
အင္ဂ်င္အပူခ်ိန္လြန္လာသည္ႏွင့္ ေလာင္စာဆီႏွင့္ အင္ဂ်င္၀ိုင္မ်ားက က်ယ္ျပန္႕လာၿပီး လွ်ံထြက္ျခင္း၊ စိမ့္ထြက္ျခင္းမ်ားျဖစ္လာႏိုင္ပါသည္။
ဓာတ္ဆီက သတ္မွတ္သည့္အပူခ်ိန္ေက်ာ္လြန္ပါက မီးထေတာက္ႏိုင္ပါသည္။
ထုိအရာမွာ အင္ဂ်င္အနီးမွ ေလာင္စာဆီပုိ႕ေဆာင္သည့္ ေနရာတစ္ေလွ်ာက္ မီးထေတာက္ေလာင္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
အခ်ိဳ႕ကားမ်းာတြင္ ဆီပို႕သည့္ေရာ္ဘာပိုက္မွာ အင္ဂ်င္အေပါၚမွဖတ္သြားၿပီး အင္ဂ်င္အပူလြန္ကဲသည့္အခါ ေရာ္ဘာပိုက္မွာအရည္ေပ်ာ္ၿပီး မီးေလာင္ေစပါသည္။
(၅) ေက်ာက္ဆန္ခါ ပိတ္ဆုိ႕ျခင္း
ေလာင္စာဆီမသန္႕ျခင္း၊ အင္ဂ်င္က်ေနျခင္းေၾကာင့္ ကာဘြန္ထုတ္လႊတ္မႈမ်ားေနပါသည္။
ေလာင္စာကို အျပည့္အ၀မေလာင္ကၽြမ္းႏုိင္ဘဲ အိတ္ေဇာစနစ္ထဲတြင္ ကာဘြန္ဂ်ိဳးႏွင့္ အညစ္အေၾကးေတြကုိ ပိတ္ဆို႕ေစပါသည္။
ထုိအခ်က္မွာ ေက်ာက္ဆန္ခါကုိ လုံး၀ပိတ္ဆို႕သြားေစၿပီး အပူဓာတ္ကို အင္ဂ်င္အတြင္းခန္းသို႕ျပန္ေရာက္ေစျခင္းက အင္ဂ်င္အပူလြန္ကဲမႈကို ျဖစ္ေစပါသည္။
ထုိ႕ေၾကာင့္ ေက်ာက္ဆန္ခါကို စစ္ေဆးၿပီး သန္႕စင္ျခင္းၿပဳလုပ္သင့္သကဲ့သို႕ ခိ်ဳ႕ယြင္းေနပါက ေက်ာက္ဆန္ခါအသစ္လဲလွယ္သင့္ပါသည္။
(၆) ေရတုိင္ကီခ်ိဳ႕ယြင္းျခင္း
အင္ဂ်င္အေအးေပးစနစ္(cooling system) ထိန္းသိမ္းမႈမရွိပါက အင္ဂ်င္အပူလြန္ကဲမႈမွတစ္ဆင့္ ကားမီးေလာင္သည္အထ ျဖစ္ႏုိင္ပါသည္။
ေရဒီေရတာစနစ္မွာ ခ်ိဳ႕ယြင္းတက္သည္မွာ ပန္ကာၾကိဳး၊ ေရလည္အုံ၊ လည္ပတ္သည့္ ေရပိုက္လုိင္းစနစ္တုိ႕ျဖစ္ပါသည္။
Cooling fan သီးျခားးသုံးသည့္ ပန္ကာအဖြင့္အပိတ္ မွန္ကန္ရန္လိုအပ္ပါသည္။
ေရတုိင္ကီေလ၀င္ေပါက္ေတြမွာ ဖုန္မႈန္႕မ်ားႏွင့္ အမိႈက္ပိတ္ဆုိ႕ေနတက္ေသာေၾကာင့္ လည္းေလေအးေပး စနစ္ကို ခ်ိဳ႕ယြင္းေစပါသည္။
သတ္မွတ္ထားသည့္ coolant အရည္ကုိ သတ္မွတ္ပမာဏအတုိင္းအျပည့္ရွိေနေစရပါမည္။
(၇) သာမိုစတက္ ခ်ိဳ႕ယြင္းျခင္း
အေအးေပးစနစ္မွာ သာမိုစတက္ကပုံမွန္အလုပ္မလုပ္ပါက အင္ဂ်င္အပူလြန္ကဲေစပါသည္။
သာမိုစတက္မွာ ေရတုိင္ကီအတြင္းလည္ပတ္သည့္ coolant အရည္၏ အပူခ်ိန္ကုိ လုိအပ္သလို ထိန္းခ်ဳပ္ေပးႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။
ေရဒီေရတာအတြင္း အေအးဓာတ္လြန္ကဲေနပါက ေရမ်ားခဲမသြားရေအာင္ သာမိုစတက္ကို ပိတ္ၿပီး အင္ဂ်င္အပူဓာတ္ႏွင့္ coolant ၏ အပူခ်ိန္ကို ျမွင့္တင္ေပးပါသည္။
ေရဒီေရတာအတြင္း အပူခ်ိန္မ်ားေနပါက သာမိုစတက္ဖြင့္ၿပီး ၀င္လာေသာေလေအးေၾကာင့္ ေရဒီေရတာႏွင့္ အပူခ်ိန္ကို ေလွ်ာ့ခ်ေပးပါသည္။
ေရဒီေရတာက အင္ဂ်င္အပူခ်ိန္မ်ားကုိ စုပ္ယူေလွ်ာ့ခ်ေပးပါသည္။
သာမိုစတက္ခ်ိဳ႕ယြင္းၿပီး အျမဲပိတ္ေနပါက အင္ဂ်င္အပူလြန္ကဲေစပါသည္။
(၈) အင္ဂ်င္၀ိုင္
အင္ဂ်င္အတြင္းလည္ပတ္ၿပီး လည္ပတ္မႈေခ်ာေမြ႕ေစရုံသာမက အင္ဂ်င္၏ အပူကိုေလွ်ာ့ခ်ေပးႏုိင္သည္မွာ အင္ဂ်င္၀ိုင္ျဖစ္ပါသည္။
အင္ဂ်င္၀ုိင္မွာ သက္တမ္းရင့္ေနၿပီး အမိႈက္ႏွင့္ အညစ္အေၾကးေတြ ေရာေထြးေနပါက အင္ဂ်င္အပူလြန္ကဲတာျဖစ္ေစပါသည္။
ထုိ႕ေၾကာင့္အင္ဂ်င္၀ိုင္ကို ပုံမွန္စစ္ေဆးလဲလွယ္သင့္ပါသည္။
(၉) ၀ါယာေရွာ႕
ဘက္ထရီမွထြက္လာသည့္ လွ်ပ္စစ္မီးေၾကာင္းေၾကာင့္ ျဖစ္လာသည့္ မီးပြားမ်ားက ယုိစိမ့္သည့္ဆီႏွင့္ ဆီေငြ႕ေတြေတြ႕ထိၿပီး မီးေလာင္ႏိုင္ပါသည္။
၀ါယာၾကိဳးေဆြးေျမ႕ပ်က္စီးျခင္းမွတစ္ဆင့္ ၀ါယာေရွာ႕ျဖစ္ႏုိင္သည့္အတြက္၀ါယာၾကိဳးရွိႏုိင္သည့္ေနရာတုိင္းတြင္ ေရွာ့ရွိႏိုင္ပါသည္။
ကားႏွင့္ အင္ဂ်င္၀န္းက်င္မွာ ဆီႏွင့္ေလာင္စာဆီေတြေပက်န္ညစ္ပတ္ေနျခင္းမွ မီးေလာင္မႈကိုုျဖစ္ေစပါသည္။
ကား၏ မူလပါေသာ၀ါယာရင္းလိုင္းမွအပ အျခားပါ၀ါမကူးျခင္းသည္ အေကာင္းဆုံးျဖစ္ပါသည္။
မူလကမပါေသာ ႏွင္းခြဲမီး၊ LEDအလွမီးအစရွိသည္တုိ႕ကို မိမိသေဘာျဖင့္မကၽြမ္းက်င္ပဲ တပ္ဆင္ထားျခငး္ေၾကာင့္ ၀ါယာေရွာ့ျဖစ္ေစပါသည္။
ကၽြမ္းက်င္သည့္ ၀ါယာရင္းဆရာႏွင့္ စနစ္တက်တပ္ဆင္ျခင္း၊ ျပဳျပင္ျခင္းျပဳလုပ္သင့္ပါသည္။
ကားဘက္ထရီမွ ခ်ိဳ႕ယြင္းေသာေၾကာင့္ မီးေလာင္ျခင္းျဖစ္ေပႏိုိင္၍ ဘက္ထရီကုိလည္းပုံမွန္စစ္ေဆးရပါမည္။
ေလာင္စာဆီပါ၀ါမျပည့္ျခင္း မသန္႕ရွင္းျခင္းအစရွိေသာ ေလာင္စာဆီေၾကာင့္ ကာဘြန္ဂ်ိဳးပိတ္တာ ပလပ္ခ်ိဳ႕ယြင္းျခင္းောကာင့္ အင္ဂ်င္အပူလြန္ကဲႏုိင္္ေသာေၾကာင့္ သန္႕ရွင္းမွန္ကန္ေသာ ေလာင္စာဆီေရြးခ်ယ္အသုံးျပဳရန္လုိအပ္ပါသည္။
၀ါယာရင္းဆုိင္အမွားေၾကာင့္ ၀ါယာေရွာ့ျဖစ္ျခင္း၊ ဘက္ထရီေရွာ့ျဖစ္ျခင္း၊ ဆီပိုက္လိုင္းၿဖဳတ္ၿပီး ျပန္တပ္ဆင္တာ မေသခ်ာျခင္းမ်ားေၾကာင့္လည္း ကားမီးေလာင္သည္အထိျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။
ကၽြမ္းက်င္သူမ်ားျပဳျပင္ေပးေသာ္လည္း ကိုယ္တုိင္က စစ္ေဆးႏိုင္ေအာင္ေလ့လာထားသင့္ပါသည္။
Source:Kumudra Journal


Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home